En inte allt för vanlig dag på Karlfeldtgymnasiet.

Idag tittade jag på väckarklockan och gjore den förskräckliga upptäckten att jag hade försovit mig. Och inte bara lite, jag hade missat samhällen, lunchen och en del av fältkursen. Jag måste ha vaknat och stängt av klockan och jag hade ju sovmorgon så ingen hade väckt mig. Jag fick panik, vad skulle jag göra nu? Jag flög upp ur sängen och sprang mot telefonen. Då såg jag att det lyste i Axels rum. Jag slet upp dörren och såg att Axel satt där framför sin dator.
"Vad gör du hemma nu?", frågade jag.
Axel började flina och innan han hann svara förstod jag hur det låg till. 00:43 betyder att klockan snart är kvart i ett på natten, inte på dagen. Jag gick och lade mig igen och innan jag somnade om konstaterade jag att jag hade gjort det igen. Hur många gånger ska jag stiga upp mitt i natten och tro att jag har försovit mig? Jag tror att det beror på att jag ofta är orolig att jag ska försova mig så då kan det slå slint i skallen om jag vaknar plötsligt.

När jag kom till skolan var det samhäll där Bosse gick igenom saker som vanligt. Sen var det lunch varpå jag gick tillbaka till klassrummet. Då kom killarna in och sa att svenskan var inställd. Vi kollade på internet och där stod det också att svenskan var inställd för SP08. Jag tyckte att det var lite konstigt, men jag föll för grupptrycket och tog en buss hem.

Det är alltså anledningen till att jag sitter här hemma i stället för att vara i skolan. Jag meddelade mina kamrater att det inte var nån svenska, men de har övertygat mig att det står fel på hemsidan så jag ska få åka tillbaka till skolan sen igen med Sofia:P. Haha, vilken dag det här blev. Men nu fick jag i alla fall tid till att blogga lite och kanske till och med spela gitarr.

Kommentarer
Carro

Det bästa var ju när du duschade mitt i natten xP Surt :)

Tid: 13:52:47 | Datum: 2009-11-17

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0