Jultomten har begått självmord

Imorse var bussen försenad, som vanligt. När den äntligen kom så väntade jag mig förstås att den skulle stanna och plocka upp oss, men icke! I stället stannade den en bit bort och åkte sedan förbi oss. Jag förstod inte riktigt varför eftersom det fanns sittplatser, men jag såg att det kom en till buss så då var det ju lugnt. Där fanns det också sittplatser så allt var ju bra. Det var bara det lilla problemet att den inte heller stannade. I stället fick vi vänta på en skolbuss som vi faktisk fick kliva på. Det var folk som stod i den redan innan vi klev på, men det gick bra.

Logiskt va? Jag tror att jag ska göra den ultimata akten för att visa mitt missnöje och förändra min situation. Nej då, jag ska inte göra revolution, jag ska göra något ännu mer radikalt. Jag ska skriva en insändare till lokaltidningen!

Idag har jag varit duktig. Det var eget arbete på historian, vilktet i praktiken innebär att vi får sluta. Nästan alla gick hem, men jag stannade och gjorde mina uppgifter med obeveklig koncentration i två och en halv timme. Jag var så duktig att jag inte har orkat göra nåt vettigt på hela kvällen. Jag har mest ätit skumtomtar och lyssnat på skämt ur "skrattboken". Det fanns faktiskt ett skämt i den som jag fastnade för:

"Har ni hört om skotten som på julafton tog bössan, gick bakom knuten och sköt ett skott, varefter han gick in till barnen och sa att jultomten begått självmord?"

Haha! Det var bara lite sadistiskt.

Här har ni förresten den indiska version av thriller. Kolla in hans moves!

Kommentarer
carro

Jag fattar inte ens skämtet?



Men det var väl ingen nyhet.

Tid: 14:37:54 | Datum: 2009-11-12
Sofia Kvarnström

Du har världens sämsta "skrattbok"..

Fast den indiska snubben är rolig x) Diggar hans ryck-med-axeln-dans :P

Tid: 02:18:58 | Datum: 2009-11-14
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0