Novemberslaget

Först och främst vill jag tacka Soffe för min nya bloggdesign, tack soffe:)

I helgen var jag alltså på novemberslaget. Det är en schacktävling som hålls i Uppsala varje år till minne av nåt slag som inträffade år 1632. Av den anledningen är högsta rankingen man får ha 1632 så de som har mer, som Axel t.ex, får vara med i Upplands öppna i stället som hålls samtidigt.

För mig blev det en lyckad tävling där jag tog 4 av 7 poäng. Trots detta fick jag inget rakingpris, vilket är lite konstigt eftersom jag är relativt lågrankad. Jag är nöjd ändå, och eftersom det gick så bra i långpartierna går jag +40 i ranking:D 1400 here I come!

Någon som däremot fick rankingpris var min käre broder äver fast han slutade på 3,5 poäng vilket, som ni förstår eftersom ni är mattegenier, är mindre än jag fick. En annan person som det gick bra för var Erik Vaarala som vann hela upplands öppna. Grattis Erik till vinsten och 5000kr! Det känns betryggande att han är med i vårt lag på junior-allsvenskan nästa helg.  

Det var en mycket trevlig tävling och den bjöd på en hel del roliga händelser som man måste uppleva för att uppskatta. Det hölls också en del livliga debatter mellan Jocke och mig på min begäran. Jag måste ju träna mig inför min kommande karriär inom politiken, och så är det ju så grymt kul också. Jag diskuterar nästan vad som helst, kom med förslag bara så sätter vi igång.

En sak som snarare var pinsam än rolig var när jag skulle peka ut en som var lik en skådespelare för Axel. Jag viskade åt honnom att titta på en man i rutig skjorta varpå Axel pekar på honom och frågar om det var han jag menade. Suck!

Idag fick jag skämmas lite igen när Orhan påminde mig om att det var elevrådsmöte idag. Så typiskt att jag skulle glömma det bara för att jag alltid tjatar om att Orhan inte brukar gå dit.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Varsågod :)

Haha :P ja, visst är det jobbigt när ens bröder skämmer ut en?!

Och grattis till Erik, whoever you are :P :)

Tid: 20:00:13 | Datum: 2009-11-23
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Matilda

Designen blev jättebra!! :D

Tid: 18:34:40 | Datum: 2009-11-25

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0