Fest!!!

Gårdagen inleddes klockan nio när klockan ringde. Vi skulle till Markusskolan för att köpa skidor och pjäxor. Vi fick tag i det vi skulle ha, så det var en lyckad morgon.

Sen åkte jag, Carro, Soffe, Lotta och Matilda till Utsund för att grilla korv och marsmallows. Det var jättekul. Vi skrattade och pratade och Carro visade lite danssteg. Jag försökte också gå runt i en cirkel och luta mig inåt, men jag såg tydligen efterbliven ut.

Sen var det bara att göra sig i ordning inför den kommande festen på Brovallsgården. Jag duschade, målade naglarna, satte upp håret i en hästsvans och satte på mig mina nya kläder (svarta leggings, röd tunika, svarta stövlar) och sen kom Lottas mamma med den vita minibussen och hämtade mig.

När vi kom  till Nans fest var det inte mycket folk där. Jag letade rätt på Therese för att få tag på vissa... varor, och sen satte vi oss vid ett bord och väntade på att det skulle komma mer folk. Kvällen utvecklades och blev roligare allteftersom mina sinnen fördunklades och jag vågade släppa loss. Men jag var inte så bra på att dansa. Jag hoppade i några sekunder sen tog en oemotståndlig lust att röra mig väldigt sakta och fokusera blicken på olika punkter över. Jag försökte mig till och med på en av Carros cirklar. Det blev nog inte så lyckat och jag såg säkerligen efterbliven ut, men jag höll mig på fötter den gången. De andra var mest ute, det var väl för högljutt inomhus. Men Matilda fick offra sig hela tiden och följa med mig för att jag skulle gå in och dansa. Det roligaste var att gå, springa och hoppa runt. Synd bara att ingen såg mitt stiliga hopp från trappavsatsen. Det var en väldigt glädjefylld kväll för mig.

Idag steg jag upp vid halv tolv. Jag hade sovit och vilat upp mig så jag kände mig faktiskt väldigt bra. Inga ovanliga krämpor alls faktiskt. Idag har jag inte gjort speciellt mycket, men jag borde ha pluggat psykologi. Imorgon är det prov, jag hoppas att det går bra trots att jag inte har pluggat så mycket.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Haha, själv tyckte jag det roligaste var när du dansade i fönstret och ramlade xD Jösses vad vi skrattade!

Tid: 21:48:21 | Datum: 2009-11-08
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Anonym

Håller med Sofia. Fick ont i hela kroppen av att skratta i det ögonblicket. du är så rolig Bea.

Tid: 22:09:10 | Datum: 2009-11-08
Anonym

MÄH! Jag skrev mitt namn, men det kom inte med :(

Tid: 22:09:59 | Datum: 2009-11-08
BÄRSOOOOOOOOOOOOOO

och nu glömde jag skriva mitt namn! Typsikt mig.

Tid: 22:10:22 | Datum: 2009-11-08

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0