Music for a found harmonium

I Fredags när jag kom hem från skolan bar det nästan direkt av till Fagersta. Axel och jag skulle för första gången sova i pappas lägenhet. Naturligtvis spelade vi en blixtturnering och jag förlorade som vanligt:( Under hela kvällen lyssnade vi på P2 som pappa om och om igen lovordade. "P2 är så bra.", "Det är så mycket variation", "Inte bara en massa dålig musik som på de andra kanalerna", "De har t.o.m spelat King Crimson" etc. etc.

En låt som jag emellertid fastnade för var "Music for a found harmonium". En väldigt munter visa som jag genast kände igen eftersom den har varit med i en viss film (lämna en kommentar om ni vet vilken eller så kan ni gissa) och som jag nu har bestämt mig för att lära mig på gitarr.
Varning! Den fastnar lätt på hjärnan.


Igår kväll åkte vi hem igen. Det var ett kort men trevligt besök i Fagersta.

Idag var jag inte på allsvenskan för att jag tyckte att jag hade för mycket att plugga. Men självklart blev det inte mycket av den varan. Jag skrev dock färdigt Isoldes historia som jag faktiskt blev ganska nöjd med.

Det är bäst ni förbereder er på att bli besvikna om ni vill läsa nya inlägg från mig nästa vecka. Jag måste plugga, och om jag inte orkar det kommer jag i alla fall att sitta vid köksbordet framför böckerna och tänka på andra saker. 

Kommentarer
Carro

Napoleon Dynamite?



Haha , jag googlade, för jag har bara tittat på den EN gång, och eftersom den sög och det var typ två år sen, så la jag inte musiken på minnet. Förträngning alltså.

Tid: 16:05:35 | Datum: 2009-11-16
Blogg/Hemsida: http://carolineollersten.blogspot.com
Sofia Kvarnström

Haha, jag googlade också xP



.. och du vet redan min åsikt om filmen, så orkar inte kritisera den igen :P

Tid: 17:24:48 | Datum: 2009-11-16
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Sofia Kvarnström

Sv: Men åh, du gjorde mig alltför nyfiken. Skyll dig själv xP Hade ju inte tänkt ljuga och säga att jag kunde det, var bara tvungen att kolla :P

Tid: 18:18:25 | Datum: 2009-11-16
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Carro

HÅLLER MED SOFIA!

Tid: 19:23:39 | Datum: 2009-11-16
Blogg/Hemsida: http://carolineollersten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0