Sjuk

Ont, ont, ont i halsen. Jag försöker kämpa emot impulserna att hosta, men ibland går det inte. Smärtan i halsen är emellertid, bortsett från en lätt yrsel, den enda krämpan jag har idag. Idag har jag till och med duschat och klätt på mig.

Igår orkade jag inte resa mig ur sängen om det inte var absolut nödvändigt. På morgonen gick jag på toa och orkade till och med slå upp nummret till skolan i telefonkatalogen och ringa till mamma som är i Stockholm. Sen låg jag och tittade på tv:n i mitt rum när jag inte var för trött. Vid ett-tiden blev jag hungrig och gjorde två mackor som jag åt i sängen. På eftermiddagen blev det värre och jag orkade inte ens se på tv så jag låg bara i sängen och blundade.

Vid 3-tiden blev jag törstig, men jag orkade inte gå och hämta vatten så jag låg bara och väntade på att Axel skulle komma hem. Tiden gick oerhört sakta och jag blev bara törstigare och törstigare. Halv fem kom Axel äntligen hem och kunde hämta vatten och en värktablett till mig. Jag svepte hela glaset direkt så Axel fick hämta mer. Han fick även göra en macka till mig lite senare och gå ut och köpa Piggelin. Han blev nog lite trött på mig efter ett tag :P

Jag hoppas att jag är friskare imorgon så att jag kan spela schack (vänskapsmatch mot Gästrikland) och eventuellt åka och titta på en gitarr:)

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Usch, tänk om det är svininfluensa! :S Lite av symptomen stämmer ju..

Dö inte! Och smitta inte mig, är du snäll :P



Krya på dig!

Tid: 17:29:18 | Datum: 2009-12-11
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Kim

Usch då, krya på dig bea! Men du kan ju trösta dig med att Lotta och jag också känner oss krassliga i halsen. ;)

Tid: 13:09:28 | Datum: 2009-12-12
Blogg/Hemsida: http://rosaplastkudde.blogg.se/
Sofia Kvarnström

Sv: Let's hope so :)

Tid: 14:39:22 | Datum: 2009-12-12
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0