Mmmm...kakor

Idag har jag spenderat åtskilliga timmar med att sitta och kryssa i rutor i massor. Jag pratar naturligtvis om den till synes oändliga SIFO-undersökningen som jag skulle fylla i. 44 sidor av ren tristess och tusentals små, små rutor. 44 sidor! Nu är det i alla fall klart och jag kryssade i rutan där de stod att jag absolut inte ville att SIFO skulle kontakta mig igen. 

I går vigde jag min eftermiddag åt att traska runt i regnet och försöka sälja kolor och kakor för att samla ihop pengar till frankrikeresan. Jag lyckades sälja fyra stycken, men jag fick betalt för fem. Det gick till så att jag presenterade mig för en gubbe (som bara hade t-shirt och kalsonger på sig) och sa att jag samlade ihop pengar till en resa och innan jag hann nämna någon försäljning gav han mig en 50-lapp. Jag sa att han skulle få en ask kakor för det, men han tyckte att det var bättre att jag sparade dem. Det innebär förstås att jag kunde ta en ask med Kajsas kafékakor och äta själv:) Mums!

Nu har jag 9 askar kvar att sälja, så om ni har lust att göra en god gärning får ni gärna köpa en. 

Jag såg förresten dig Soffe när jag gick förbi ditt hus. Du klev ur bilen och gick in och stängde inte dörren direkt. Jag antar att du inte såg mig.

Efter en lugn helg känner jag mig redo för skolan imorgon. Det var väl allt antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0