Den beryktade epiphonen.

Jag vill tacka mamma och pappa för denna för tidiga julklapp:)

I fredags överraskades jag av att pappa kom hem till oss. Jag hade väntat mig att han skulle komma på lördagen, men det var ju en trevlig överraskning. Tydligen hade han ringt till musikaffären och pratat med ägaren som hade sagt att han hade en jättefin epiphone (jag vet inte heller vad det är) som bara hade använts av en gubbe i några månader.

På kvällen hade vi julfika hos Kim. Det var jättetrevligt men jag måste erkänna att mina tankar var nån helt annan stans majoriteten av tiden. Hur kunde denna epiphone se ut, och hur skulle det kännas att hålla i den för att inte nämna att spela på den?

På lördagen väckte mamma mig klockan tio. Jag duschade och sen begav sig Axel, jag, mamma och pappa till musikaffären. Vi pratade med föreståndaren som tog fram den beryktade epiphonen. Den är gul och svart (ja, ni kan ju se själva) och jag tyckte att det var en otroligt fin gitarr. Pappa fick en pall och satte sig och stämde den. Han provspelade den ett tag. Lite längre än vad som behövdes kanske, men jag kan inte klandra honom, det är ju så kul att spela gitarr. Sen fick jag äntligen prova. Kärlek vid första ögonkastet låter som en klyscha, och det var  faktiskt vid första provspelningen, men jag bestämde mig direkt för att om jag skulle få en gitarr så ville jag ha den här.

I priset ingick även det hårda fodralet men förstärkare, sladd och rem fick vi också köpa så klart. Axel, som naturligtvis också måste få en fin julklapp, gick inte lottlös. Han hade pratat om en elbas, men eftersom han så oförsiktigt hade haft sönder mammas gitarr fick han en välbehövlig gitarr i stället. En stålsträngad blev det, med en helt underbar röd färg. Nu ska man ju inte vara ytlig, men den är verkligen snygg. Vill ni se bild på den får ni kolla på min bdb (http://shineonbrightly.bilddagboken.se) för det blir inte så snyggt när jag lägger in fler än en bild. Sammanlagt gick hela kalaset (med Axels gitarr inräknad) på drygt 6000 kr. Mamma sa att om jag skulle få gitarren med tillbehör så måste jag ge henne alla pengar som jag får i julklapp. Det är en bra deal tycker jag.

Igår kväll och idag har hela familjen ägnat sig åt det roliga spelet "pratmakarna". Vi tog naturligtvis tillfället i akt eftesom man måste vara minst 4 personer.

Allt som allt har det varit en väldigt trevlig helg.


Kommentarer
Borger

7000kr ny? haha vilket skitsnack, http://4sound.se/itempg.aspx?id=7169&artno=105018



kostar 1995kr på 4sound, men fin gitarr i alla fall :)

Tid: 14:21:37 | Datum: 2009-12-30

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0