Ont om tid i juletider

Nu är julafton och juldagen till ända. Så här på annandag jul skulle man kunna tänka sig att jag inte har något bättre för mig än att skriva en utförlig beskrivning av de senaste dagarna på min blogg. Jag skulle kunna berätta om hur jag åkte till Sandras (min kusin) hus på julafton och ve och fasa inte tittade på Kalle Anka. Eller om hur hennes pojkvän Anders däckade på soffan innan vi ens hade fått våra julklappar.

Eller så skulle jag kunna berätta om hur jag åkte till Fagersta på juldagsfika hos farmor och fick träffa fyra syskonbarn, alla under fem år, som sprang fram och tillbaka och skrek i minst en timme. Och sen skulle jag kunna beskriva hur det var att köra hem i ett snöoväder där man knappt kunde se vägen.

Allt detta skulle jag kunna redogöra för, men jag har en elgitarr och på julen fick jag stålpennor med bläck till som jag ville ha så jag har ingen lust med det.

Det jag däremot måste skriva är att pappa kommer på nyår och att jag tyvärr inte kommer att vara med på nåt annat nyårsfirande då. Vi får ses nån annan gång. Ha det bra, nu ska jag lära mig guitar sweeping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0