Forskningsrapporterna om jordslutningsreaktorerna möjliggjorde stavningsreformerna på mörkläggningsgardinerna.

 

 

I natt hade jag en dröm. Det var väl inte en så stor nyhet i sig med tanke på att jag drömmer varje natt. Nej, det som var märkligt var att denna dröm gick i uppfyllelse.

Jag drömde att vi satt i grupper på spanskan och gjorde det muntliga, nationella provet och när det var min tur så kom jag inte på nåt att säga. Ni kan själva räkna ut vad som hände sen på spanskan. I och för sig var det bara övning och jag lyckades klämma fram några väl placerade "ööööö, hmmmm, jag vet inte...", men bortsett från det var det nästan exakt som min dröm.

Är det inte underbart? Jag drömmer sanndrömmar. Jag borde kanske ge upp alla tankar på arbete och bli ett medium i stället.

Under spanskan var det hur som helst inte mycket folk där. SP08 skulle vaccinera sig och det innebar att nästan hela klassen var borta, för det tar naturligtvis en timme för alla att ta ett vaccin. Jag vaccinerade mig förstås inte av olika anledningar, och det visade sig att jag inte hade fått ta vaccinet i skolan på grund av allergi mot penicillin. Orhan gillade tydligen svaret "Jag dör" på frågan vad jag gör om jag blir sjuk.

Innan ett väldigt oorganiserat möte om frankrikeresan hade vi lite engelska där jag, med hjälp av miner och gester, inspirerade Matilda till raggningsreplikerna:
"Nu blev ni klickade tjejer" och
"Det klickade till i mitt hjärta"
som oundvikligen kommer att bli framtida klassiker.

Julia påminde mig om att det är min namnsdag i dag och jag fick till och med Alladin-hjärtan av mamma.

P.S

Openoffices' spelcheck känner inte igen ordet "raggningsreplikerna" så det gav mig följande förslag på vad jag kanske menade:

stavningsreformerna
mörkläggningsgardinerna
jordslutningsreaktorerna
forskningsrapporterna

Ja, så var det naturligtvis. Det jag ville säga var att jag inspirerade Matilda till jordslutningsreaktorerna. Wtf!

Det blev ett långt inlägg men jag hoppas verkligen att ni har läst det ändå.

D.S


Kommentarer
Matilda

Klart att mina repliker kommer att bli klassiker, jag menar hela jag kommer att bli en stor klassiker haha :P

Tid: 23:00:06 | Datum: 2009-12-04

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0