Hämnd, jag kräver hämnd!

Nu, mina kära läsare skriver jag av ren ilska. Ens en kort beskrivning av min dag blir överflödig när jag nu har fått höra den mest förolämpande kommentaren om mitt utséende någonsin.

Det hela utspelade sig för några få minuter sen då Axel låg i soffan och vägrade se på en film med mig. Varför ville han inte se en potentiellt rolig film med sin kära syster klockan fyra på natten? Var han måhända trött och ville lägga sig för att orka stiga upp i ottan för att skotta undan den snö som kanske skulle falla under natten? Nej! Han låg och läste en manualliknande beskrivning av hur man skriver låttexter. Det är precis, jag upprepar, precis lika löjligt och fantasilöst som det låter.

Jag gick och satte mig på armstödet på soffan eftersom Axel så lättjefyllt och fult, endast iförd kalsonger, hade brett ut sig i den. Jag hånade honom kort för det så uppenbart idiotiska i att försöka skriva en låttext utifrån en manual (med mest "don'ts" i kan tilläggas).

Axel, den ouppfostrade och lögnaktige, sitter för närvarade och protesterar mot mitt inlägg. Bara så ni vet. Nu försöker han för övrigt att muta mig till tystnad med hjälp av piggelin.

Åter till historien. Jag sitter alltså snett övanför Axel då han med ett skratt utbrister: "Vet du att du ser ut som en gris från den här vinkeln?"

Jag blir oerhört arg av detta och säger "Nu ska du verkligen ha spö" (En liten parantes till detta är att Axel av ett misstag tidigare under natten hade svarat "jag vet inte riktigt, vi får se" på frågan om han ville ha spö.) Därefter gjorde jag verklighet av mitt hot och började slå den alltjämt skrattande Axel som fortfarande låg kvar i soffan.

När han hade tagit sig upp ur soffan och var utom räckhåll för mig försökte han reparera skadan genom att säga att han inte menade att jag såg ut som en riktig gris. Nej, det han menade var något så oskyldigt att jag såg ut som Miss Piggy i mupparna.

Jag skrek några väl valda obsceniteter till honom (medan jag jagade honom) och satte mig sedan och började skriva detta blogginlägg.

Detta klavértramp ska han inte få glömma så länge han lever, det är ett löfte från mig till er.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Haha xP .. Men taskigt, och vad gör det för skillnad att säga att du såg ut som Miss Piggy? Hon är inte mycket finare än en vanlig gris :P

Tid: 00:48:57 | Datum: 2009-12-31
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Barso

HAHAHAHAHAHAHAHA!



Du ser ju verkligen inte ut som en gris. Jag vet hur det känns. Jag har blivit kallad gris många gånger i mitt liv pga. min näsa.

Tid: 12:28:00 | Datum: 2009-12-31

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0