Bugg, skor och chokladtomtar

Nu har de första små snöflingorna singlat ner mot marken. Det går inte att undvika det obehagliga faktumet att nu är vintern här:(

Idag var det dans på idrotten. Att dansa med estetettorna var väl ingen höjdare, fast jag gillar bugg så det var ok. Resten av skoldagen finns det nog inte så mycket att berätta om.

Efter skolan var det meningen att jag, Matilda, Soffe, Carro och Lotta skulle handla skor, men några skor blev det inte. Lotta skjutsade mig på cykeln till stan. Haha, det var en lite skrämmande färd eftersom jag inte är van vid att sitta och vingla på en pakethållare. Innan vi fikade på bullens så skulle jag ta ut lite pengar. När jag hade knappat in beloppet jag ville ta ut stod det "kortet behålls" utan nån vidare förklaring. Det ska bli sååå kul att sluta en halvtimme tidigare imorgon och vänta tills mamma kommer så att vi kan fixa det på Nordea.

Jag delade en macka med Lotta och sen var det dags att handla skor. Det gick ganska snabbt att konstatera att det inte fanns några fina skor i rätt prisklass. Mina vänner övertygade mig om att jag kunde ha mina vanliga skor på Nans fest, så jag åkte hem med mamma som av en händelse var på arbetsförmedlingen. Jag hade bestämt mig: jag behövde inga skor...

Efter maten (skinka och potatis) åkte mamma och jag till Skokanonen. Det blev visst ett par skor i alla fall. Ett par svarta stövlar. Ni kanske tänker nåt i stil med:
"Jag vill ju se stövlarna, varför laddar hon inte upp en bild på dem?"
Det finns en väldigt enkel förklaring på det: Jag orkade inte ta nån bild och föra över den till datorn.

Mamma skulle lämna tillbaka en vattenkokare så det blev ett besök på ÖoB också. Därför sitter jag och knaprar på en chokladtomte nu. Mums!

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Mäh, din latmask! Klart du måste ladda in bild :P

Tid: 22:00:53 | Datum: 2009-11-04
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Carro

ÅHHHHHHH! CHOKLADTOMTE!

Haha, och du som kände dig så nyttig när du tog en macka på bullens istället för fikabröd ;)

Tid: 21:03:18 | Datum: 2009-11-05

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0