Var är muffen?

En muff är det centrala i dagens inlägg, och nej, jag syftar inte på moderaternas ungdomsförbund.

Efter skolan satt jag, Lotta och Matilda och väntade på bussen. Soffe och Carro hade gått bort till sina cyklar en kort tid innan. Då påpekade Lotta att Carro hade glömt kvar sin cykelmuff på bordet framför oss. Det hann inte dröja mer än ett par sekunder innan vi såg Carro och Soffe gå med raska, bestämda steg åt vårt håll. Naturligtvis för att hämta muffen, men då kom Lotta på en idé:
"Vi gömmer den för Carro."
Matilda och jag instämde, det var ett roligt skämt. Vi skulle låta henne tro att den var borta ett litet tag innan vi tog fram den. Jag föreslog att vi skulle säga att den var där och att nån annan hade tagit den, men det ratades snabbt då det skulle vara svårt för oss alla (och kanske särskilt för Matilda?) att hålla oss för skratt. När Carro klev innanför dörren och frågade om muffen var där svarade vi nej. Allt enligt planen. Det som inte var helt enligt planen var att Carro störtade ut igen innan vi ens hade uppfattat vad som hade hänt. Där satt vi tre och stirrade fåraktigt på varandra med bestörta miner och en muff full med plastpåsar i Lottas väska. Det måste ha varit det mest misslyckade skämtet någonsin. 

Resten av min dag ska spenderas i tv-soffan. Inledningsvis tittar jag på Seinfeld följt av Cristine och vänner. Klockan åtta är jag osäker på om jag ska titta på det lättsamma och potentiellt roliga "Ullared" eller om jag ska se på det betydligt mer svårsmälta, men mycket mer givande vetenskapens värld. Sen blir det matakuten.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Ååååååhhh, ibland är ni bra dumma. Vi var ju såklart rädda att den skulle blåsa iväg, därför rusade vi tillbaka! xP

Tid: 21:39:35 | Datum: 2009-11-02
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Matilda

Vadå särskilt svårt för mig??? :O haha

Tid: 10:09:29 | Datum: 2009-11-03
Blogg/Hemsida: http://matildaam.blogg.se/
Muffägaren

Precis Soffe!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HÅLLER MEEED

Tid: 13:58:00 | Datum: 2009-11-03

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0