Prov, prov, prov... och Agrell

Jag har, som ni nog har märkt, inte bloggat så mycket den senaste veckan. Det beror naturligtvis på att det har varit en smått hektiskt vecka i skolan. Efter religionsprovet igår kändes det helt ok... ända tills jag kom hem. Jag hade i min enfald skrivit om den gyllene regeln på ett prov om judendomen. Hur kunde jag? Jag vet ju att det var Jesus som stod för det. Nu kommer Anna att tro att jag är helt obildad:(

"svårtestet" som följde var inga problem. Det var inte så svårt, jag hade oroat mig i onödan.

Nu är i alla fall det jag hade fasat för mest över. Jag pratar naturligtvis om det nationella provet i spanska. Läsförståelsen var svårast, jag hann inte göra färdigt det. Resten hoppas jag verkligen gick bra.

På svenskan idag skämde Agrell (som man för övrigt inte ska kalla henne när hon hör) ut mig en aning.
"Och Bea är förtjust ser jag" 
Det hon inte visste var att jag skrattade åt hennes patetiska försök att straffa dem som inte hade kom i Tisdags. Att jag var skadeglad för att de hade mer att göra var så långt ifrån sanningen man kan komma. Agrell trivs verkligen i rollen som "bad guy". Säga vad man vill om henne, men hon är i alla fall en bra pedagog.

Imorgon bitti ska jag upp tidigt, usch! Jag ska iväg på Novemberslaget. Förra året gick det väldigt bra i den tävlingen och jag hoppas att historien ska upprepa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0