Allsvenskan- i Horndal



Först av allt måste jag säga att jag är väldigt arg på Axel som stängde av Mozilla så nu får jag skriva om mitt inlägg som nästan var färdigt. Därför blir det en något kortare variant än det var tänkt.

Igår var jag på halloweenfest hos Matilda. Det var jättekul. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men det var faktiskt väldigt kul att sminka sig innan. Det kan bero på att jagt fick kladda med "horror flesh", latex och fakeblod. Resultatet blev ganska bra och det kändes faktiskt som om de tyckte att det var äckligt på riktigt, haha. Under kvällen åt vi god mat, snurrade, skrattade och tittade på "Silent Hill". Den var helt ok. Kul med lite variation och inte bara förutsägbara romantiska komedier.

Idag var det allsvenskan. Vi var på hemmaplan och spelade således i Horndal. Vissa tycker att det är extremt roligt av någon anledning, men så var det i alla fall. Betänketiden var två timmar för 40 drag och därefter en timme för resten. Partierna kan alltså maximalt vara sex timmar långa. Allsvenskan är uppbyggd så att man spelar i åttamannalag. En match per spelare och tävlingstillfälle och sen lägger man ihop poängen för att se vem som vinner serien. Vi förlorade idag med 6½-1½. Vår medelranking var mycket lägre än motståndarnas (Västerås) så det var väl väntat. Men jag drog i alla fall mitt strå till stacken och vände en förlorad ställning till remi och bidrog med ett halvt välbehövligt poäng. Det kändes extra bra då jag spelade mot Martino (egentligen Martin Orell, men på grund av en felsägning är han dömd att alltid kallas Martino.). Han fick nämligen remi mot mig när jag hade stått på vinst hela partiet sist vi spelade.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0