En dag på Karlfeldtgymnasiet

Helgen var som vanligt alldeles för kort och en ny vecka har gjort sitt intåg. Den, enligt mina kamrater, varma temperaturen 0,8 grader påverkade starkt mitt beslut att inte cykla till skolan. Jag hann naturligtvis inte med bussen eftersom det innebär att jag får spendera 10 välbehövliga minuter mindre i min varma säng, men mamma var snäll och skjutsade mig.

Dagens första lektion var bild. Det brukar vara ganska kul när jag väl kommer igång, men idag var det lite svårt att få till rätt färg till min akvarell. Sen var det psykologi där vi pratade om barns utveckling och fallossymboler. Därefter serverades en mycket passande korvbuffé i matsalen. Spanskalektionen var tråkigt nog inställd :( Att göra uppgifter ur grammatikhäftet eller att försöka göra färdigt de uppgifter som de andra gjorde när jag missade lektionen i onsdags var givetvis uteslutet, så jag och Matilda satt och pratade tills de andra hade gjort sitt tyskaprov. Jag fortsatte sedan mitt hål tillsammans med Lotta. Vi pratade lite och började faktiskt att skriva "duel-uppgiften", men jag hann inte färdigt med den så på engelskan hade jag inget att lämna in. Jag gjorde dock färdigt den efter lektionen när jag väntade på bussen; ja, jag åkte buss trots att det är fysiskt möjligt att gå hem, men det är både bekvämare och varmare att åka buss.

Efter skolan har jag både hunnit med att spela lite gitarr och naturligtvis en del av mitt obligatoriska tv-tittande. Men min kvot är inte riktigt fylld än. Jag ska titta på "Matakuten" och "Roast på Berns" lite senare. Nu ska jag träna lite så att jag kommer ett steg närmare att bemästra "Hey there Delilah" fullt ut.
Det var allt för idag gott folk, ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0