"Ställ dig i hallen, skrik så högt du kan och lyssna vilken ton lampan avger. Det är ett G"

Skoldagen började med en föreläsning i aulan som handlade om miljön. När vi såg att några sjövikselever skulle uppträda så viskade Carro "de är lite konstiga" Först trodde jag att hon bara inbillade sig, men när tvärflöjtsspelaren tog fram en digeridoo som han riktade mot mikrofonen blev jag överbevisad.

Efter lunch var vi samsamare på en föreläsning till som handlade om fair trade. Sen gick jag till ekonomiklassrummet för att hjälpa Soffe och Carro med matten. Soffe behövde tydligen ingen hjälp, men det kändes som om en del faktiskt gick fram hos Carro. Jag vet att du kommer att klara matteprovet Carro bara du ser till att ta det lugnt.

Efter en inte allt för minnesvärd svensklektion där vi såg om den första delen av "Tristan och Isolde", skyndade Lotta och jag oss till bussen. Väl i bussen väntade en obehaglig överraskning, Det luktade så illa att jag nästan hade lust att hoppa av i stan och gå hem, men det gjorde jag inte. Jag hörde däremot chauffören berätta om en tunna med skit för en tant (som var över 70 om nån undrar) när hon frågade om stanken. Vad tunnan hade med bussen har jag dock ingen aning om.

Axel har nu blivit något av min gitarrlärare. Jag hade just lärt mig att stämma gitarren i förhållande till de andra strängarna.
"Men jag behöver en ton att utgå från", konstaterade jag.
"Men det finns alltid nåt att gå efter. Om du är i hallen, skrik så högt du kan och lyssna vilken ton lampan avger. Det är ett G... Jag har kollat det", svarade Axel då som om det vore en självklarhet.
Är det bara jag som tycker att det inte är det mest logiska att springa ner i hallen och gallskrika varje gång man ska stämma en gitarr? Särskilt när man har ett piano några steg bort och dessutom kan kolla upp toner på t.ex en dator.
"Ja, men om pianot inte är tillgängligt och datorn inte funkar"
Många tycker att deras syskon är konstiga, men min bror tar nog priset. Han har dessutom utvecklat en teori idag om att metaller avger tonen G. Visst är det bra att ha en bror som är musikaliskt begåvad, men det här är nästan löjligt. 


Kommentarer
Sofia Kvarnström

Jag behövde faktiskt hjälp med den där parallella linjen, men det sa jag faktiskt innan :P



Haha, din bror är konstig xP

Tid: 20:39:42 | Datum: 2009-10-21
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0