18 år!

Då var det min födelsedag igen. Den här gången är det dock lite speciellt för jag fyller nämligen 18 och det innebär, hur mycket ni andra än vill förneka det, att jag är vuxen. Det är i alla fall den rådande definitionen av vuxen i alla sammanhang som räknas.

Imorse blev jag väckt av mamma, Axel och mormor och fick presenter. Ett halsband, en film, en chokladask, pengar och en bukett gula rosor.

Jag hade sovmorgon till kvart över ett, men jag steg upp vid åtta i alla fall. Jag hann plugga en del innan jag och Lotta cyklade i regnet. Som vanligt var det skitväder på min födelsedag med både snö och regn.

I skolan var det religion med en slags genomgång kan man väl kalla det, men ni som känner Britt-Marie vet att det oftast inte är så rakt på sak. Sen skulle det vara samhällskunskap men Bosse var förstås inte där som vanligt och vikarien var inte där så jag cyklade hem igen efter en lektion.

Jag är väldigt arg på Maria just nu. Hon hade pratat med Julia och några andra innan religionen och sagt att det var klart att hon var ledsen. Varför var hon ledsen då? Jo, det är vårt fel för att vi gick på Grease istället för hennes ovärderliga historialektion. Det sårade tydligen hennes känslor. WTF!? Hon kom ju inte ens på historian som vi skulle ha innan Grease började och nu är vi tydligen onda som gick på en föreställning som alla klasser ska gå på.

Efter skolan har jag mest pluggat och städat. Det var väl allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0