Skolstart

Då var både första och andra skoldagen avklarad. Om man nu kan kalla uppropet igår för en skoldag.

För ovanlighetens skull var det engelskan som var den mest produktiva lektionen under dagen. Vi hann både med korsord, presentation av oss själva och återberättande av texter som handlade om djur.

På svenskan pratade vi visserligen svenska, men jag tycker knappast att det är det enda kriteriet för en lyckad svenskalektion. Agrell lever som vanligt för att för att roa sig på sina elevers bekostnad.

På filosofin verkar jag vara, om inte ensam, så i alla fall en av ett fåtal som tycker att det ska bli intressant.

För övrigt beslagtog vi ett par soffor av några ettor som låg och vilade sig. Annars hände det inte så mycket, förutom att jag tappade min kamjävel när jag cyklade till skolan :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0