Pinsamt!

Jag tvekade om jag skulle skriva något idag, men jag vill ju inte svika mina kära läsare (som inte är allt för flitiga på att kommentera) så här kommer en sammanfattning av min dag.

Ett grått och regnigt väder inledde dagen (och det skulle hålla i sig ända till skrivande stund visade det sig), så jag tiggde skjuts av mamma som var snäll och väntade på mig. Första lektionen var som alltid på fredagar bild. Lektionen var ett slöseri på tid, färg och mitt tålamod. Jag vet inte vad det är för fel på mig, men det går inte att få till rätt färg på den där jävla akvarellen. Bilden slutade klockan 10 så jag tänkte att jag skulle vänta i lilla matsalen de 10 minuterna tills elevrådsmötet började. Då kom pinsamhet nummer ett.
Jag såg några killar som i och för sig inte såg ut att vara såna som går på elevrådsmöten, eller bli valda till elevrådsrepresentanter heller för den delen, men eftersom de satt där vi brukar sitta så antog jag att de också väntade på elevrådsmötet och jag satte mig vid dem. Det visade sig naturligtvis att de inte alls väntade på nåt möte; jag tyckte väl att de tittade lite konstigt på mig.

På elevrådsmötet, som tog en och en halv timme, diskuterade vi bland annat skolmat, temperaturer i klassrum och lärare. Jag såg naturligtvis inte röken av Orhan förrän efter mötet.

På naturkunskapen hade vi en vikarie som jag har varit duktig nog att glömma namnet på. Lektionen var, tack vara Gohdes frånvaro, helt ok. Sen var det engelska där jag lyckades skämma ut mig redan innan den började genom att först luta mig mot ingenting så att jag nästan ramlade av bänken och sen glömma böckerna. Men det var först på lektionen som nästa stora pinsamhet kom.
Efter ett läxförhör insåg jag att jag hade stavat ett ord fel; inte ett engelskt ord vilket skulle ha varit helt förståeligt. Nej, jag hade stavat "spotta" med å. MED Å! Efter svenskan där vi tittade på "Tristan och Isolde" var det äntligen slut på dagen och därmed hade helgen börjat. Lotta tyckte att det var lite pinsamt att få skjuts hem av min mamma. Haha!

Efter skolan kom morfar på besök. Han får mig alltid att skratta när han berättar sina anekdoter:) Nu ska jag titta på Idol. Ha det bra!

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Haha, men dina pinsamheter är ju roliga xP Förresten hette vikarien Anna :P



Sv: ..och nej, filmen var INTE bra!!

Tid: 21:41:55 | Datum: 2009-10-16
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Carro

Hon stavas Gohde xP Haha och vikarien hette Anna :P

Tid: 21:43:34 | Datum: 2009-10-16
Kim

Haha, lilla bea :)

Tid: 10:07:45 | Datum: 2009-10-17
Blogg/Hemsida: http://rosaplastkudde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0