Tidsnöd i Horndal

Varje år anordnas en blixttävling i Horndal till Putte Litzells minne. För er som inte vet det så kan jag berätta att blixt är partier med väldigt lite betänketid. Blixt är inte min starka sida, jag förlorar nästan alltid på tid. Så även denna gång. Jag kom näst sist i min grupp före Hans-Erik Vaarala. Axel gick det däremot bättre för. Han vann både ett rankingpris för spelare undet 1900 och så kom han trea i hela tävlingen. Det är väldigt bra gjort för någon med hans ranking, grattis Axel! Eftersom det bara är en liten tävling med få anmälda och låg startavgift så fick han bara 300kr sammanlagt, men det är i alla fall bättre än det jag fick. Eftersom det bara var fem juniorer med i tävlingen varav två (Axel och Erik Vaarala) redan hade fått pris då de kom trea respektive tvåa, så fick vi också "pris". Jag valde ett fyrapack herrsockor. Det stod mellan det eller ett par kalsonger i storleken small.

Det blev ett kort inlägg idag för jag antar att det inte är så många som är intresserade av att höra mer detaljerade beskrivningar av partierna, rätta mig gärna om jag har fel.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Åh, vilket toppenpris! x)



Sv: Ja, det är klart. Haha :P

Tid: 20:01:35 | Datum: 2009-10-17
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Kim

oj oj oj vilket pris! ;)

Tid: 20:42:19 | Datum: 2009-10-17

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0