Halloweenmandarin


Igår lyste mitt blogginlägg med sin frånvaro. Det beror på att jag var så trött att jag gick och la mig halv nio. Som tur var hände det knappast något som var värt att nämnas igår, förutom kanske att jag köpte ett busskort. Efter att jag hade köpt det kom jag emellertid på att det inte var så smart eftersom det är lov nästa vecka. Idag är jag, till allas stora glädje, lite piggare och orkar skriva.    Idag var en sån där bra torsdag då vår halva av klassen har sovmorgon. På naturkunskapen fick vi tillbaka våra prov. MVG-gränsen var som tur var ganska långt ifrån maxpoäng så jag fick ett tillfredsställande resultat trots att jag var mycket osäker på vissa frågor. Men jag blev ändå irriterad på vad som krävdes för att få full poäng på frågorna. Hur ska vi kunna veta saker som varken står i boken eller anteckningarna? Resten av skoldagen finns det inte mycket att säga om för min del eftersom den mestadels består av hål.    Efter skolan tittade jag på tv och spelade gitarr. Efter maten hade jag planerat att se på Seinfeld, men en gammal mandarin som Axel tänkte slänga fick mig på andra tankar. När Axel visade den stackars ihoptorkade mandarinen för mamma slog det mig: Den var väldigt lik en pumpa. Vips var jag på fötter och sprang runt med en väldig fart för att hitta en liten kniv som passade för mitt ändamål. När jag hittade en sprang jag genast in på toaletten och skred till verket. Med stor precision och obeveklig koncentration började jag karva i den lilla citrusfrukten. När det hela väl var klart ägnade jag mins 20 minuter åt att ta kort på den ur olika vinklar och på olika platser. På grund av kameran är bildkvalitén inte perfekt, och på grund av mina begränsade blogg-kunskaper vet jag inte hur man får med en bild i själva inlägget så får jag ta det separat i stället. Men jag blev ändå nöjd med min lilla halloweenmandarin.



Igår lyste mitt blogginlägg med sin frånvaro. Det beror på att jag var så trött att jag gick och la mig halv nio. Som tur var hände det knappast något som var värt att nämnas igår, förutom kanske att jag köpte ett busskort. Efter att jag hade köpt det kom jag emellertid på att det inte var så smart eftersom det är lov nästa vecka. Idag är jag, till allas stora glädje, lite piggare och orkar skriva.

Idag var en sån där bra torsdag då vår halva av klassen har sovmorgon. På naturkunskapen fick vi tillbaka våra prov. MVG-gränsen var som tur var ganska långt ifrån maxpoäng så jag fick ett tillfredsställande resultat trots att jag var mycket osäker på vissa frågor. Men jag blev ändå irriterad på vad som krävdes för att få full poäng på frågorna. Hur ska vi kunna veta saker som varken står i boken eller anteckningarna? Resten av skoldagen finns det inte mycket att säga om för min del eftersom den mestadels bestod av hål.

Efter skolan tittade jag på tv och spelade gitarr. Efter maten hade jag planerat att se på Seinfeld, men en gammal mandarin som Axel tänkte slänga fick mig på andra tankar. När Axel visade den stackars ihoptorkade mandarinen för mamma slog det mig: Den var väldigt lik en pumpa. Vips var jag på fötter och sprang runt med en väldig fart för att hitta en liten kniv som passade för mitt ändamål. När jag hittade en sprang jag genast in på toaletten (jag behövde ett handfat och det är bäst ljus där och man är inte i vägen) och skred till verket. Med stor precision och obeveklig koncentration började jag karva i den lilla citrusfrukten. När det hela väl var klart ägnade jag mins 20 minuter åt att ta kort på den ur olika vinklar och på olika platser. På grund av kameran är bildkvalitén inte perfekt, men jag blev ändå nöjd med min lilla halloweenmandarin.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Haha, vad fin :P



Men du lyckades ju fixa bild & text i samma inlägg ju :)

Tid: 10:11:00 | Datum: 2009-10-23
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/
Matilda

Men Bea vrf just på toaletten????

Tid: 10:45:33 | Datum: 2009-10-23
Blogg/Hemsida: http://maatildaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0