"Hur stor är din familjs årsinkomst?"

Jag har upptäckt en ny buss! Hur kan jag inte ha tänkt på det tidigare? Den går 08:23 och Axel har hållit tyst om att den stannar vid Domarhagen trots att han åker med den varje dag. Den kom hur som helst bra till pass idag då jag återigen inte hade lust att cykla i det dåliga vädret men hade tryckt på "snooze" lite för många gånger för att hinna med bussen jag brukar ta som går runt åtta. När jag kom till skolan, i tid och allt, var det dags för bild. Fan vad dåligt det går! Jag har lust att kasta bilden jag håller på med och börja om, men samtidigt har jag offrat så mycket tid på den. Sen var det psykologi där vi gjorde ett slags övningsprov som var helt omöjligt. När han förklarade vad han menade var det ju lätt, men jag undrar jag hur det ska gå på provet.

Efter lunchen var det äntligen spanska, där jag återigen blev påmind om hur lite av det komplicerade språket jag egentligen kan. På engelskan fick vi tillbaka läxförhöret. Dels blev jag glad över att få maximal poäng och dels skämdes jag av att se ordet "spåtta" igen. Och inte blev det bättre av att Stone hade strukit under det och skrivit (!)

När jag kom hem spelade jag lite gitarr och åt mat. Sen kom de resterande medlemmarna(två personer+mamma) ur dalarnas schackförbunds styrelse för att ha styrelsemöte. Jag höll mig på övervåningen och tränade lite på skalor tills telefonen ringde. Det var en Adam (lika entonig som rösterna som på svenska talar om vad texten man snart ska lyssna på på engelska eller spanska heter) från Sifo i Göteborg som talade om att jag var utvald att svara på en enkät om mobiltelefoner. Jag fick höra att det skulle gå snabbt och vara "ganska kul". Det var varken det ena eller det andra. Jag fick svara på frågor som "vilket märke associerar du med bra internetuppkoppling" Eftersom jag bara har haft Nokia så sa jag slumpvis valda märken för att inte verka dum. Det gick bra tills jag fick frågan:
"Hur stor är din familjs årsinkomst?"
En enkel fråga med ett inte lika enkelt svar. Jag frågade Axel, som satt bredvid mig och stämde en gitarr (ja, han tycker verkligen att det är en bra idé att stämma en gitarr bredvid en som pratar i telefon), hur mycket mamma tjänar per år.
"130-140 000 svarade han"
"Är du helt dum i huvet?" väste jag till honom och insåg att det hade tagit väldigt lång tid för mig att svara på frågan. Därför drog jag till med det utomordentligt intelligenta svaret:
"Öööööööööö......"
Strax efter detta tog samtalet med världens torraste göteborgare slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0