"Tala inte till en dåre, han föraktar dina kloka ord."

Naturkunskapen var inställd idag. Det innebär att jag fick sovmorgon till kvart över ett. Detta gladde mig väldigt mycket då ett av mina stora intressen är att sova.

På religionen fick vi läsa ur bland annat ordspråksboken. I den finns allt möjligt. Det finns:
uppenbara ordspråk: "Den snikne är alltid full av snikenhet..." 21:26,
masochistiska ordspråk: "De slog mig men det gjorde inte ont, jag fick stryk men märkte det inte. När skall jag vakna? Jag vill ha mer!" 23:35,
skumma ordspråk: "En hora är en djup grop, den främmande kvinnan en trång brunn." 23:27.
Men det fanns även en del som stämmer ganska bra. Ett exempel på det är rubriken, som ni hittar i kapitel 9 vers 23.

Efter en samhällslektion med Olle, som avslöjade att vissa i klassen kanske skulle ha behövt den där naturkunskapslektionen, så bar det av hemåt. Det var en kort, men helt ok skoldag. Nu vankar Axel omkring på nedervåningen och mamma är på magdans, ja ni hörde rätt, magdans! Och jag har just insett att jag nog har tagit mig vatten över huvudet när jag försöker lära mig att spela "Fallen Leaves" av Billy Talent på gitarr. Men, skam den som ger sig; äntligen ett ordspråk som inte kommer från Bibeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0