BOMULL!

Nu är det länge sen jag skrev nåt här på bloggen igen. Aplänge kanske till och med, eller vad säger du Lotta?

Nu när jag nyss har gjort samhällsprovet och stressen inför historiauppsatsen inte har tagit över än så tänkte jag att jag väl kunde kosta på mig ett blogginlägg så här har ni det:

Dagens höjdpunkt var nog Bitt-Maries "BOMULL!". Men hennes Bo-ko uttal på "Vi måste bygga en muuur!" var också ganska bra. Haha! Värst vad hon lever sig in i det hon pratar om, men jag kan ju inte påstå att vi kommer långt på religionen. Finns det något ämne som vi gör ännu mindre på? Ja, just det. Det finns ju samhällskunskap också. Jag kan ju varken påstå att jag gjorde särskilt mycket på lektionerna eller att jag pluggade mycket. Jag tror ändå att provet gick hyfsat. Ekomomi intresserar mig inte så mycket och jag är inte lika bra på det som politiska ideologier så om jag får VG på provet så är väl det ok eftersom det gick bra på förra provet.

Fan! Nu ramlade det ner snö från taket igen. Jag har ju nyss skottat bort en del som hade ramlat under dan. Mamma och Axel är i Borlänge för Axel spelar schack. Jag som inte vill boka upp mig genom att ställa upp i en sån turnering som går i Borlänge varje torsdag får stanna hemma och skotta bort snö och is i stället. Nej, en skottning räcker, jag tänker säga att jag inte märkte att det ramlade ner mer snö.

Kommentarer
Sofia Kvarnström

Sv: Tack för boktipsen :) Jag är inte så säker på att vi har samma boksmak, men vi får väl se :P

Tid: 22:46:47 | Datum: 2010-03-19
Blogg/Hemsida: http://sofiakvarnstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0